środa, 18 stycznia 2017

Serialowo #02 Skam

  Hejka wszystkim! Dzisiaj o serialu o którym ostatnio dużo się słyszy. Chyba nie ma aktualnie osoby, która nie słyszała o Skamie, a jeśli nie słyszała, to usłyszy już niedługo, gdyż ta prosta norweska produkcja, zatacza coraz szersze kregi, chwytając serca nowych widzów. W tym poście podzielę się z Wami czy moje serce również zostało schwytane po pierwszym, zapraszam!
  Na początek kilka informacji ogólnych. Skam to norweska produkcja, której aktualnie powstały trzy sezony (trzeci w kontynuacji). Każdy przedstawia inną historię i obsadza w roli głównego bohatera inną postać, ale pozostali bohaterowie wciąż są w tle i ich przygody są kontynuowane.
 Sezon 1. opowiada o Evie oraz jej perypetiach związanych z byłą przyjaciółką i chłopakiem. Może konkretniej?
 Eva nie może pozbierać się po odrzuceniu przez przyjaciółkę, jej jedynym oparciem jest Jonas - jej chłopak i jego przyjaciel. Jest samotna, smutna i totalnym wyrzutkiem. Wszystko się zmienia kiedy spotyka inne dziewczyny również wyrzutki. Inteligenta Noora, czyli ta nowa. Żyjąca w swoim niewinnym świecie Vilde, która chciałaby coś osiągnąć. Sarkastyczna Sana, będąca wyrzutkiem tylko przez bycie muzułmanką. Oraz Chris, która hm... Po prostu jest wyrzutkiem XD Razem tworzą one grupę, której nie można pokochać <3
  Eva jest jedną z tych postaci, do których mam mieszane uczucia. Z jednej strony niektóre jej decyzje, były dosyć absurdalne, ale z drugiej strony rozumiałam ją i to co czuje. Chyba właśnie to jest najlepsze w tym serialu. Nawet jeśli nie zgadzamy się z pewnymi decyzjami, to powody ich podjęcia są tak dobrze przedstawione, że rozumiemy dlaczego postąpiła ona tak, a nie inaczej i akceptujemy to.
  Moją ulubienicą w tym serialu jest definitywnie Noora, chyba tak jak każdego XD Ale nie da się jej nie lubić. Zabawna, mądra i asertywna. Pozostaje tylko pokochać. Nic dziwnego, że twórcy Skam postanowili właśnie o niej zrobić drugi sezon, ku uciesze fanów. Bo naprawdę, drugi sezon jest niczym książka young adults na ekranie ❤
  Podsumowując Skam to serial o odnajdowywaniu siebie, definitywnie przeznaczony dla młodzieży. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Pokazuje, że można uporać się z każdym problemem, a dodatkowo przedstawia jak można to zrobić.
  A dlaczego odniósł taki sukces? Myślę, że głównie dlatego, bo bohaterowie mają swoje instagramy, snapchaty, facebooki... To daje odnieść wrażenie, że oni naprawdę żyją nie tylko na ekranie.
  Ale nie tylko dlatego. Jak już powiedziałam, serial mówi o różnych problemach, które są bardzo aktualne. Wyśmiewanie się, homoseksualizm, zerwania, związki... sprawy z którymi próbuje uporać się dzisiejsza młodzież.
  Jednym słowem Skam to serial który jest jak najbardziej godny polecenia. Zapraszam do obejrzenia!

Do zobaczyska!
*Just Mary*





2 komentarze :

  1. Ach, faktycznie, ile to ja już się naczytałam o tym serialu! Przez to powoli zaczynam już mieć go dość, chociaż teoretycznie nic do niego nie mam.
    Może kiedyś zacznę oglądać Skam, chociaż i teraz już mam dużo seriali do obejrzenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh to prawda, że ostatnio bardzo dużo się mówi o tym serialu i spotkałam się z kilkoma osobami, które jeszcze nie obejrzały Skamu, tylko dlatego bo zbyt dużo ludzi go ogląda... No nic, mam nadzieję, że kiedyś zaczniesz go oglądać, może po tej całej fali na niego ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka