niedziela, 20 grudnia 2015

Recenzja #22 13 Powodów przez które polubiłam tą książkę czyli "13 Powodów"

TYTUŁ: Trzynaście Powodów
AUTOR: Jay Asher
WYDAWNICTWO: Rebis
ILOŚĆ STRON: 272
CENA W EMPIK.COM: 29,49

  Cześć i czołem ludziki! Dzisiaj o samobójstwie. A raczej o książce, która opowiada o samobójstwie. Wiecie co? Po prostu przeczytajcie tę recenzję.
Samobójstwo.Takie wstrętne słowo.
 Kupiłam ją jakoś... hm 2 miesiące temu i dopiero teraz się za nią zabrałam. W sumie to żałuję, że nie wcześniej, bo jest naprawdę bardzo dobra i skłania do wielu przemyśleń. No i to zakończenie - lekko oszałamiające. Kiedy dochodziłam do końca, nie mogłam uwierzyć, że zaraz będę musiała odłożyć tę książkę. Przez cały okres czytania miałam nadzieję, że na końcu okaże się, że Hannah jednak żyje i zrobiła wszystkich w bambuko. No cóż, w tym wypadku się przeliczyłam. Ale hola hola, przecież Wy nawet nie wiecie, kto to Hannah. Może wpierw przeczytajcie opis.

  Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i na przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. 

  Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła.
  Z przeraźliwa jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości…
-lubimyczytac.pl
W tym chyba właśnie sęk. Nikt nie wie ze stuprocentową pewnością, w jakim stopniu jego postępowanie odbija się na życiu innych. Bardzo często nie mamy bladego pojęcia. Mimo to robimy, co nam się żywnie podoba.
  Historia Hannah jest naprawdę bardzo poruszająca, chociaż nie na tyle aby mnie wzruszyć do łez. Jest to jedna z niewielu powieści dla młodzieży, które kończą się nie do końca happy endem i w sumie bardzo mnie to ucieszyło, gdyż dzięki temu wyróżnia się na tle innych. Jak już wcześniej wspomniałam, przez cały okres czytania miałam nadzieję, że Hannah jednak żyje, ale teraz dochodzę do wniosku, iż gdyby moje przypuszczenia okazały się prawdą, nie polubiłabym tej książki tak bardzo. Jednym słowem jestem bardzo zadowolona z przebiegu akcji.
  Sama postać Hannah jest bardzo ciekawa. I tu następna ciekawostka, że mimo Clay jest główną postacią, wiemy o nim najmniej. Wśród innych historii zamieszczonych na kasetach, jego jest najkrótsza i tak właściwie to liczyłam troszkę na to, że on też zrobił coś naprawdę strasznego. Znowu się pomyliłam.
  Wracając do Hannah, bardzo mi się ona spodobała i mimo że ja nie postąpiłabym tak samo, w wielu przypadkach ją doskonale rozumiałam.
Zwykle, kiedy jakaś osoba ma nieskalaną opinię, reszta tylko czeka wypatrując okazji, by nie zostawić na niej suchej nitki.
FABUŁA 5/5
  Bardzo ciekawa, trudno mi było oderwać się od tej książki.

POSTACIE 4/5

  Ogólnie wszystkie były świetnie stworzone, tylko że nie polubiłam Claya :C

OPRAWA GRAFICZNA 3/5

  Dlaczego te strony są takie białe?

STYL AUTORA 5/5

  Naprawdę bardzo dobry i myślę , że może kiedyś sięgnę po jeszcze jakąś książkę tego autora (o ile taka jest, bądź będzie)

WYNIKI 17/20

  Serdecznie polecam każdemu, kogo opis choć trochę zaintrygował, bo naprawdę warto przeczytać. Czy to kupić, czy wypożyczyć, serio przeczytajcie.

  Na utwór wybrałam Only You by Yazoo. Dotyczy on Claya i myślę, że jak przeczytacie to zrozumiecie, dlaczego go wybrałam.

Do zobaczyska!
*Just Mary*




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka