czwartek, 23 czerwca 2016

Książki Które Powinny się Znaleźć w Twojej Wakacyjnej Torbie

  Cześć i czołem ludziki! Zważywszy, że za kilka dni (czytaj jutro) w większości szkół oficjalnie rozpoczynają się wakacje, zaczyna się również sezon plażowania. No a przecież co to za plażing, leżing i opalażing bez czytania? Mam nadzieję, że pozycje, które Wam zaprezentuję, przypadną Wam na tyle do gustu, że sięgniecie po nie w razie nudy (na nie-nudy też polecam hihi :3). Jeszcze tak nadmienię, że tematyka tych książek to głównie wakacje romanse, gdyż w dni upalne dni takie jak dzisiejszy (Gdańsk - 35'C), chyba nikt nie ma głowy do czytania fantastyki itp....
  No nic, zapraszam do czytania!


1. Byliśmy Łgarzami E. Lockhart



 ^Zapomniałam napisać, kolejność nie jest ustawiona.
 W skrócie Byliśmy Łgarzami, to obyczajówka, z tajemnicą w tle. Ogólnie bardzo ciekawa powieść, a na wakacje w sam raz, gdyż rodzinka zjeżdżała się na wyspę, właśnie na sezon wakacyjny.
  Nie powiem, że jest to zwykła książka, gdyż na mnie zostawiła głęboki ślad i mimo że dosyć dawno ją czytałam, to wciąż pamiętam niektóre cytaty, a gdy pomyślę o zakończeniu to ciągle zbierają mi się łzy.

  Szacowna i bogata rodzina spędza wakacje na prywatnej wyspie. Dwóch braci i ich piękna siostra zaprzyjaźniają się z charyzmatycznym rówieśnikiem o politycznych ambicjach.   
  Łącząca ich relacja niebawem zmieni się w destrukcyjną więź. 
  Wypadek. Tajemnica. Kłamstwo. Wielka miłość. Prawda.


2. 19 Razy Katherine John Green


  Zacznijmy od tego, że dosyć dawno to czytałam, ale wciąż pamiętam, że nieźle się przy tym bawiłam. Pragnę tez wspomnieć, że nie jest to do końca książka, przy której można się wyluzować, gdyż w moim przypadku musiałam się trochę nagłowić, aby nadążyć nad tokiem myślenia Colina... Albo po prostu jestem taka tępa ;D

  Colin Singleton gustuje wyłącznie w dziewczętach o imieniu Katherine. A te zawsze go rzucają. Gwoli ścisłości, stało się tak już dziewiętnaście razy.
  Ten uwielbiający anagramy, zmęczony życiem cudowny dzieciak wyrusza w podróż po Ameryce ze swoim najlepszym przyjacielem Hassanem, wielbicielem reality show Sędzia Judy. Chłopcy mają w kieszeni dziesięć tysięcy dolarów, goni ich krwiożercza dzika świnia, ale za to nie towarzyszy im ani jedna Katherine.
  Colin rozpoczyna pracę nad Teorematem o Zasadzie Przewidywalności Katherine, za pomocą którego ma nadzieję przepowiedzieć przyszłość każdego związku, pomścić Porzuconych tego świata i w końcu zdobyć tę jedyną.


3. Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Rick Riordan


  Nie można nie wspomnieć o jednej z najlepszych serii jakie czytałam w życiu. Przy tej jak najbardziej można się rozluźnić. Zabawna, wciągająca i co najważniejsze, wszystko się dzieje w wakacje. Na zdjęciu obok jest przedstawiona co prawda pierwsza część, ale polecam wszystkie (oczywiście) ;3

  Z pomocą satyra i córki Ateny Percy odbędzie podróż przez całe Stany Zjednoczone, żeby schwytać złodzieja, który ukradł przedwieczną broń masowego rażenia - należący do Zeusa piorun piorunów.
  Po drodze zmierzy się z zastępami mitologicznych potworów, których zadaniem jest go powstrzymać.
  A przede wszystkim będzie musiał stawić czoła ojcu, którego nigdy nie spotkał, oraz przepowiedni, która ostrzegła go przed zdradą przyjaciela.



4. Baśniobór Brandon Mull


  Skoro już mówimy o Percym, to warto też wspomnieć o Baśnioborze, który swoją magią ujął mnie od pierwszych stron. Tutaj jak w wypadku książki wyżej, również polecam wszystkie części (Zwłaszcza dwie ostatnie, bo tam się pojawia Paprot, który jest jednorożcem!).

  Kendra i Seth zostają wysłani na dwa tygodnie do dziadka. I wcale nie są zadowoleni. Na przywitanie dostają mnóstwo przestróg. Dzieci nie mają pojęcia, że ten dziwny staruszek jest strażnikiem tajemniczego Baśnioboru.
  W pilnowanym przez niego lesie żyją ze sobą w zgodzie zachłanne trolle, figlarne satyry, zgryźliwe czarownice, psotne chochliki i zazdrosne wróżki. Rodzeństwo, zlekceważywszy zakazy dziadka, uwalnia groźne siły zła, którym teraz trzeba stawić czoło.
  By uratować rodzinę, Baśniobór, a może nawet cały świat, Kendra będzie musiała zdobyć się na to, czego obawia się najbardziej...


5. Gone. Zniknęli Michael Grant


  Być może, akcja nie dzieje się w wakacje, ale chyba to, że dzieci z powieści nie chodziły do szkoły, może tworzyć tego imitację. No w każdym bądź razie mi ta książka zawsze będzie się kojarzyła z sezonem letnim, gdyż to wtedy pierwszy raz przeczytałam tą serię... Ahh jeszcze pamiętam ten dreszczyk emocji...

  W mgnieniu oka wszyscy znikają… Zostają najmłodsi.
  Nastolatki. Uczniowie. Niemowlęta. Nie ma nikogo poza nimi. Nagle milkną telefony. Przestaje działać Internet. Nie ma telewizji. Nikt nie wie, co się stało. Pomoc nie nadchodzi. Nastolatki nieoczekiwanie zaczynają się zmieniać. Zyskują nowe zdolności – niewyobrażalne, groźne, śmiercionośne moce – które z dnia na dzień stają się silniejsze. Których nie sposób kontrolować.
  Witaj w nowym, przerażającym świecie, gdzie do głosu dochodzą najgorsze instynkty, gdzie nie ma miejsca dla słabych, a najtrudniejszym zadaniem jest pozostanie sobą…
Czas ucieka.
W dniu swoich piętnastych urodzin znikniesz...


6. Ten Jeden Dzień Gayle Forman



  Wracając do obyczajówek, cóż innego może się kojarzyć z wakacjami, jak nie wyjazdy za granicę, a to że do Francji, to tylko plus. Wiecie miasto zakochanych, wakacyjna miłość i te sprawy...

  Życie Allyson jest poukładane, zaplanowane, uporządkowane. Okazuje się jednak, że wystarczy jeden dzień, a wszystko może się zmienić. 
  Ostatniego dnia swoich europejskich wakacji Allyson poznaje Willema, obiecującego młodego aktora i wolnego ducha. Willem rożni się od Allyson pod każdym względem. Kiedy jednak namawia ją, aby zmieniła swoje plany i pojechała z nim do Paryża, Allyson się zgadza...
  Ta spontaniczna, nietypowa dla niej decyzja rozpocznie dzień pełen ryzyka i romansu, wyzwolenia i intymności.
  Nadchodzące 24 godziny mogą zmienić życie Allyson na dobre...


7. Harry Potter J. K. Rowling


  To już chyba ostatnia powieść w dzisiejszym zestawieniu, a zarazem chyba najważniejsza, no bo komu z wakacjami nie kojarzy się Harry Potter?

  Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu.
  Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyną pamiątką Harry'ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole.\
  Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi?
  Harry nigdy by się nie spodziewał, że można latać na miotle, znać bardzo pożyteczne zaklęcia i nosić pelerynę niewidkę.
  Nigdy też nie przyszłoby mu do głowy, że to właśnie on stoczy walkę z potężnym i złym Lordem Voldermortem.



To by było tyle na dzisiaj! Mam nadzieję, że podobał Wam się post i liczę na komentarze :33
Miłych Wakacji ludziki i widzimy się przy następnym poście!

Do zobaczyska!
*Just Mary*


8 komentarzy :

  1. Ja chcę przeczytać HP! *chlipie* No więc tak: BŁ czytałam :3, 19xK też czytałam haha :P, PJ.. czytałam B)), Baśniobór nie czytałam, ale może sięgnę skoro są tam JEDNOROŻCE!!!!!!!!!!!!!, TJD nie czytałam - ale mam ochotę :33 i na koniec ten okropny HP... nie wiem jakie wydanie kupić! Pół toku już nad tym myślę! XD
    Supi post, wesołych wakacji, buziaki ściski i ciasteczka xd :3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo zjadłabym teraz ciastka... Co do Baśnioboru, to niestety Paprot pojawia się dopiero w czwartej części, ale do tego czasu są wróżki, krasnoludy, centaury, satyrowie i uważaj... SMOKI!
      Co do TJD To polecam na nudę, ale nie oczekuj zbyt wiele, a Harry? Przyznaję to nowe jest ładniejsze, ale z drugiej strony to pierwsze jest bardziej hmm... kojarzące mi się z Harrym XDD

      Usuń
  2. GONE czytałam już dawno, ale tylko chyba 3 tomy, jakoś nie mogę zebrać się na resztę. Ale może w wakacje to nadrobie w końcu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam🐞! O ile dobrze pamiętam to dwa ostatnie tomy czyli piąty i szósty to moje ulubione💖
      Pozdraeiam,
      Mary🐢

      Usuń
  3. Prawie wszystkie książki już czytałam i oczywiście moim namber łan jest Harry, bezapelacyjnie. <333 xd
    Chyba rozejrzę się za łgarzami :)
    Pozdrawiam i zostaję na dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Łgarzy naprawdę warto😻
      Również pozdrawiam i bardzo się cieszę🐞

      Usuń
  4. Posiadam "Gone", lecz jeszcze nie czytałam. Słyszałam wiele pozytywnych opinii o tej książce. Z pewnością się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj koniecznie! Książka naprawdę porywa i jestem pewna, że gdy już zaczeniesz czytać, to nie będziesz mogła przestać :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka