niedziela, 27 września 2015

Recenzja #10 Jestem Niezgodna i nie można mnie kontrolować...

Cześć baanaaniki! <3
Stęskniłam się za wami.
*KLIK  < polecam*
Po tygodniu laby, związanej z wymianą polsko-niemiecką czas napisać coś świeżego, nieprawdaż?
Tym razem powitam was z recenzją "Niezgodnej" :)


Tytuł: "Niezgodna"
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 352
Cena okładkowa : 37,80zł
Cena okładkowa całej trylogii: 79,80zł
Kategoria: Fantastyka, Sci-Fi, Romans
Narracja: pierwszoosobowa

 Czytałam tę powieść drugi raz i zdecydowanie bardziej mi się podobała niż wcześniej. Nie będę robiła recenzji kolejnych tomów, gdyż wiele bym zaspoilerowała.

"Ci, którzy chcą władzy i ją osiągają, żyją w ciągłym strachu, że ją stracą."

Pozycja ta opowiada o świecie w przyszłości, który został podzielony na pięć frakcji. Ich sygnatury znajdziecie na dole. A nazwy to <od lewej> nieustraszoność, serdeczność, altruizm, erudycja i prawość. W wieku szesnastu lat, przechodzi się symulację, która powinna wskazać ci, gdzie najlepiej pasujesz; do której frakcji najbardziej się nadajesz. Ale co się dzieje, gdy pasujesz do kilku frakcji na raz?
 


W takiej właśnie sytuacji znalazła się Tris - narratorka i główna bohaterka. Jak sam tytuł nam mówi, nastolatka ta jest "niezgodna". 
Przechodząc z Altruizmu do Nieustraszoności popełnia błąd? Czy błędem jest to, że znalazła idealnie pasującą drugą połówkę? Czy może raczej możliwość odkrycia przez innych tego, że jest niezgodna?

 "Nie jestem z Altruizmu. Nie jestem z Nieustraszonych.
Jestem Niezgodna.
I nie można mnie kontrolować."

 Cała ludzkość obawia się niezgodnych. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Żądza władzy. Niezgodni są, można powiedzieć, mądrzejsi i lepsi od normalnego obywatela. Mają w sobie coś z kilku frakcji, a nie tylko cechy odpowiadające jednej. 
Każda z pięciu grup pragnie kontrolować społeczeństwo. I każdy jest gotowy poświęcić na władzy życie innych. 

"Nie zamykasz się, kiedy czujesz strach, budzisz się. Widziałem. To fascynujące"

Odkrywamy tutaj wiele uosobień, innych bohaterów; charakterów. Jedną z kolejnych głównych postaci jest Cztery, osiemnastolatek, który ukrywa swoje imię pod pseudonimem liczby. Dlaczego Cztery? Dlaczego nie Trzy albo Sześć? 
Co takiego zmieniło go na takiego jakim jest? Wszystko powoli i logicznie się odkrywa za pomocą Tris. 
Poza nim, poznajemy również Christinę, Willa, Ala, Petera, Jeanine, Marcusa, Erica, Caleba, oraz wiele innych bohaterów, gdzie każdy z nich ma swoją własną historię do opowiedzenia. 

 "Ale czasem to nie podjęcie walki świadczy o odwadze, ale stawienie czoła nieuchronnej śmierci."

Poza powieścią możemy zobaczyć naprawdę dobry film na podstawie :)
Tris jest grana przez Shailene Woodley, a w rolę Cztery zajął Theo James.


Nie będę się rozpisywać co do poszczególnych punktów, ponieważ według mnie powieść zasługuję na maksymalną ilość punktów 20/20 :D

See Ya'
Jukiia ;*

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka